GUBERNA logo

Rondetafel 2: Bestuurder in een wijzigende Belgische corporate governance context

07 mei 2019
Rondetafel
Groot Bijgaarden
NL
FR

Inhoud

Als bestuurder in een onderneming (vennootschap zowel als vereniging) dien je op de hoogte te zijn van het kader waarin je werkt. Zo is het belangrijk om te weten wat de belangrijkste evoluties zijn op wettelijk vlak maar eveneens welke wijzigingen de verschillende corporate governance codes hebben ondergaan.

In deze sessie gaan we dieper in op een aantal thema’s die een impact hebben op de aanvaarding, de uitoefening en de beëindiging van het bestuurdersmandaat, zoals de benoeming, het statuut van de (onafhankelijke) bestuurder, het correct omgaan met belangenconflicten, de (limitering van de) bestuurdersaansprakelijkheid en de ad nutum afzetbaarheid.

Doelgroep: Bestuurders van vennootschappen en verenigingen

Programma

16u00  Verwelkoming door GUBERNA

16u15  Jean-François Goffin (CMS de Backer) zal een juridisch overzicht geven van de impact van
            de nieuwe Code op individuele bestuurders met betrekking tot de aanvaarding, uitoefening
            en beëindiging van hun bestuursmandaat.

17u00  Ingrid De Poorter (De Groote - De Man) zal de van de bestuurder verwachte
            onafhankelijkheid met betrekking tot de herroeping “ad nutum” koppelen.

17u15  Frederic de Blieck (AIG) zal al zijn kennis over de verzekeringspraktijken van de bestuurder
            in verband met het begrip (beperkte) bestuurdersaansprakelijkheid inbrengen. 

17u35  Philippe Sangrones-Jacquemotte (Jemco) zal, vanuit een praktisch en concreet oogpunt,
            de uitoefening van het bestuursmandaat bespreken en in het bijzonder de invloed van de
            aansprakelijkheid van de bestuurder op zijn mandaat.

17u55  Interactief debat, met Sandra Gobert (CEO GUBERNA) als moderator, waarbij u de
            gelegenheid heeft om al uw vragen aan de aanwezige sprekers te stellen.

18u45  Conclusie

19u00  Cocktail

Locatie

Adres
Salon Waerboom
Jozef Mertensstraat 140
1702
Groot-Bijgaarden

Opleidingspunten

?
3

Vragen? Contacteer ons

Contact

  Corentin Gobiet

  02 518 18 06 

  corentin.gobiet@guberna.be

Inschrijvingen

  Lisa Van Crombrugge

  09 210 98 89

  lisa.vancrombrugge@guberna.be

Annulatie voorwaarden:
Noteer dat er enkel rekening gehouden wordt met schriftelijke annuleringen op het e-mailadres lisa.vancrombrugge@guberna.be. In geval van verhindering mag u zich laten vervangen door een collega. Bij annulering in de laatste drie werkdagen voor het evenement worden de deelnemingskosten aangerekend.

Your registration to this event allows us to contact you about this event; and to share your name, function and employer with event participants and guest speakers via a participant list. You can however withdraw your consent to use your personal data for the above-mentioned purpose(s) by sending an email to privacy@guberna.be. We also hereby notify you that we will take pictures at the event which might be posted on the GUBERNA website, on the GUBERNA LinkedIn channels, the GUBERNA printed newsletter and in the photo loops which are shown at GUBERNA events. If you have any objections, please inform the GUBERNA staff at the registration desk. Learn more about your rights and the use of your personal data in our privacy policy.

 

Agenda

04 jun 2019
Brussel
Informatiesessie
11 jun 2019
Brussels
Round Table
guberna
18 jun 2019
Gent
Informatiesessie
18 jun 2019
Ittre (Le Palais de Plume)
Alumni Event
guberna
18 jun 2019
Ittre (Le Palais de Plume)
Alumni Event
guberna
05 jul 2019
Louvain-la-Neuve
Informatiesessie

Rondetafel: Bestuurder in een wijzigende Belgische corporate governance context