GUBERNA Director's Day 2023

Algemene informatie
Social Profit leden:
50€ excl. BTW
Andere GUBERNA leden:
75€ excl. BTW
Niet-leden:
125€ excl. BTW
Social profit organisations als inspiratiebron: hoe het bestuur te organiseren om duurzame impact te realiseren.
Door de transitie gaan veel bedrijven over op duurzame waardecreatie. Deze bedrijven stellen zich vragen over de verschillende soorten impact die zij kunnen hebben en maken zich deze eigen. Deze worden niet langer alleen in economische termen gemeten, maar ook in ecologische, culturele, sociale en politieke termen.
Wij gaan er dus van uit dat de kenmerken en praktijken die in de vzw's worden ervaren, andere organisatievormen in de overgang kunnen inspireren. De VZW's streven namelijk al vele decennia naar een andere impact dan een economische. Bovendien, en in deze context, wordt de traditionele tegenstelling tussen "ondernemingen en vzw's" minder een kwestie van zuiverheid dan van oriëntatie en prioritering. De grens tussen deze twee "werelden" wordt dus steeds vager en poreuzer. Het is duidelijk dat steeds meer NPO's zogenaamde commerciële activiteiten opzetten en dat steeds meer bedrijven maatschappelijke en milieukwesties centraal stellen in hun acties en beweegredenen.
Het is in deze context dat we verschillende interviews zullen houden, uit verschillende sectoren, met actoren uit het bedrijfsleven en de non-profitsector. We zullen zien hoe hun bestuursmodel en -praktijken hen kunnen ondersteunen bij het creëren van duurzame waarde. Daarna zal een interactieve discussie plaatsvinden op basis van uw bijdragen en vragen. Tot slot sluiten we af met een gezellige borrel.
Prijs
Na uw inschrijving zal u een factuur en een betaalverzoek ontvangen. De registratieprijzen zijn:
- Social Profit leden: 50€ excl. BTW
- Andere GUBERNA leden: 75€ excl. BTW
- Niet-leden: 125€ excl. BTW
Programma
14:00
|
Welcome |
14:10
|
Welcome speech
|
14:15
|
Introduction
|
14:35
|
Spotlight interview I
|
14:55
|
Spotlight interview II
|
15:15
|
Break |
15:45
|
Spotlight interview III
|
16:05
|
Panel discussion and Q&A
|
17:15
|
Closing
|
17:30
|
Cocktail
|